Size bir telefon kadar yakınız
0.545 744 1453
Dil Seçin
trende

Sitenizi Google’da Üst Sıralara Çıkarmak için 9 İpucu

15.03.2018
688 görüntülenme
Sitenizi Google’da Üst Sıralara Çıkarmak için 9 İpucu

Arama motorları şüphesiz ki web sitenizin ziyaretçi alması için çok büyük önem taşır. Sitelerden ürün satışının %40’ı Google gibi arama motorları sayesinde gerçekleşmektedir. Sizlerde sitenizi Google’da üst sıralara taşıyarak, firmanızın tanıtımını daha iyi yapmış ve satışlarınızı %40 oranla artırmış olursunuz.

Ayrıca, arama motorları sayesinde kullanıcılar doğrudan ürün almak için web sitesinin içeriğinden faydalanabilir. İşte arama motoru robotlarının web sitenizi beğeneceğinden emin olmak için kullanabileceğiniz 9 ipucu.

1. Yüksek bir yükleme hızına sahip olduğunuzdan emin olun

Yüksek yükleme hızı yalnızca SEO için değil aynı zamanda iyi bir UX için de çok önemlidir. Kullanıcılar içeriğin göz atmaya çalıştıkları bir web sitesinde gösterilmesini beklemekten hoşlanmazlar ve bu yüzden arama motorları web tarayıcıları da buna dikkat ederler. Sayfanın hızlı yüklenmesini; sunucunun daha hızlı yanıt üretmesiyle, sayfalandırma veya sonsuz kaydırma eklemesiyle, img etiketi için imgsrc özelliğiyle, kaydırırken resimlerin yüklenmesiyle, CSS ve JS komut dosyası boyutlarını düşürmeyle, stil sayfalarını veya komut dosyalarını yüklemeyle sağlayabilirsiniz. Sayfa yükleme hızını test edebilirsiniz. Daha genel bir bilgi edinmek için uygulamanızı değişik türde bağlantılarda test etmeyi unutmayın.

2. Sayfa işaretlerini takip edin

eyJ4MSI6MiwieDIiOjE3NzksInkxIjozMywieTIiOjEwMzUsInciOjE3NzgsImgiOjEwMDJ9

Sayfa işaretleri, web tarayıcılarına web sitenizin nasıl yapılandırıldığına dair bir fikir verir. Sayfa işaretlerinin e-ticarette en belirgin kullanım alanı, belirli bir bağlantıya tıklanmasına sebep olan ürünün kategorisini göstermektir.

3. Web sitenizde metin olduğundan emin olun

Metin, bilgisayarların ve arama motoru robotlarının toplaması en kolay türden bir bilgidir. Guardian veya New York Times gibi web siteleri çoğunlukla makale sunduğu için oldukça kolaydır, ancak ürün fotoğrafları içeren e-ticaret sitelerinde durum daha farklıdır. Her bir ürünün eşsiz benzersiz bir açıklaması olduğundan emin olmak gerekir. E-ticarette SEO’yu iyileştirmenin bir başka yolu da uygulamanızın güncellemelerini paylaşacağınız bir blog açmaktır. Uygulamanızda ne kadar çok metin olursa, web sitenizdeki içeriği toplamak ve paylaşmak o kadar kolay olur.

4. Uygulamanızın öncelikle mobil olduğundan emin olun

Mobil, bu günlerde web’te önemli bir platform. TechCrunch’a göre internet trafiğinin % 51’ini mobil cihazlar oluşturuyor. Uygulamanızın mobil cihazlara uygun olduğundan emin olmak için, web sayfanızın mobil, tablet, masaüstü veya yüksek DPI ekranlı cihazlara ayarlanabilmesini sağlayacak duyarlı tasarımlar uygulamanız gerekir.

5. Uygulamanızı PWA yapın

Aşamalı Web Uygulamaları (PWA), Google tarafından yerel uygulamaların web uygulamaları için sunulan yeni bir teknolojidir. Çoğunlukla, ayrı bir uygulama oluşturmak zorunda kalmadan daha doğal bir deneyim sağlayabilecek bir uygulama ve tezahür dosyanızın içeriğini önbelleğe alan bir JavaScript web kullanıcısından oluşurlar.

6. Resimlerinizi mümkün olduğunca küçük boyutlu yapın

Görüntüler, web’in en temelini oluşturuyor. Instagram, görüntülerin tek içerik olduğu bir platform oluşturan şirketlerden biridir. Görüntüleri kullanmanın dezavantajı, onları düzgün sıkıştırmazlarsa çok fazla alan ve bant genişliği kaplamasıdır. Tüm meta etiketlerini kaldırmak ve kalitesini düşürmek için ImageMagick gibi araçlar kullanın, resimlerinizi JPEG formatına dönüştürün (şeffaf değillerse). Bu sayede kullanıcı resime odaklanmadıkça yakınlaştırsa bile çıplak gözle farkı göremez. Ayrıca, resimlerin çok büyük boyutlu olmadığından emin olmak da gerekir. Taşınabilir cihazlarda takip edilen bloğunuza 15Mpx’lik bir fotoğraf koymanın bir anlamı yok.

7. Farklı dillerden çevirilere yer verin

Web arama motorları farklı dillerde içerik için farklı linkler koymanızı ister. Başvurunuz birçok farklı dilde sunuluyorsa, onlara giden yolları çevirmeniz iyi olur, örneğin:

https://www.my-website.co/products/t-shirts/fox-cool-designer – İngilizce versiyon
https://www.my-webstie.pl/produkty/t-shirts/lis-fajny-projektant – Lehçe versiyon

Buna ek olarak, sitenize hreflang etiketleri eklemek, web tarayıcılarına belirli bir kısayol sağlar.

8. Uygulamanız için site haritası oluşturun

A person holding a pen over an Coaching Illustration

Bir site haritası, uygulamanızda bulunan URL’lerden oluşan bir XML dosyasıdır ve bunu oluşturmak oldukça kolaydır. Bu işlem, arama botlarının web sitenizi taramasını basitleştirir. Ayrıca, her bir bağlantının ağırlığını veya arama motorları tarafından kontrol edilmesi gereken frekansı da ayarlayabilirsiniz.

9. Oluşturduğunuz içeriğin erişilebilir olmasına dikkat edin

Resimlere alt özellikler ekleyerek veya daha büyük sayfalar için içindekiler tablosu ekleyerek sitenizi bir üst seviyeye taşıyabilirsiniz. Yapabileceğiniz bir diğer harika şey, ses ve video dosyalarınız için transkripsiyon eklemektir. Yani ses ve videolardaki metinleri yazıya dökmek. Önceden dediğimiz gibi, daha fazla metin, arama motoru botlarının web sitenizi dizine eklemesini kolaylaştıracaktır.

Bu dokuz basit ipucu sayesinde, web sitenizi arama motoruna kolaylıkla tanıtabilir ve sonuç olarak erişilebilirliğini, performansını ve alınan dönüşüm oranını artırabilirsiniz.