Dünyanın En Cimri İnsanı Olarak Guinness Rekorlar Kitabına Giren Kadın

Ayna Kırılmasının Uğursuzluk Getirdiği İnancı Nereden Geliyor?

Osmanlı’da müneccimler: Padişahın öleceğini bilince öldürüldü!

Dünyayı Sömüren Aileler; Rockefeller ve Rothschild!

Google’a Nasıl Reklam Verilir?

Pazarlama 10 Mart, 19:36'de eklendi

İnsanların hizmet alacakları firmaları hala en çok google’da aradıkları malum ve bu arama yani google’ın günlük arama motorları 3,5 Milyar kez çalışıyorken bu rakamın e-ticaret sektöründe de olmazsa olmaz olduğu, Google reklamı vermenin öneminin büyüklüğü tartışılamayacağı ve aynı işi paylaşan firmalar arasında büyük bir yarışın olduğunu kimse göz ardı edemez. Google Adwords’te işte tam bu sırada faaliyete başlıyor.

Google Reklam Oluşturma

Daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmanın, işinizi bir değil bir kaç adım ileriye taşımanın zamanı geldiğini düşünüyorsunuz. Google reklam servisi Adwords’ü kullanarak hizmet veya ürünlerinizi binlere hatta milyonlara ulaştırmaya karar verdiniz. Hemen ardından ilk reklamınızı yayınlama için Adwords’e girdiniz ve içinizi bir korku kapladı. Ya hata yaparsam ve bu buna binlerce liraya mal olursa? Paniğe hiç gerek yok. Yazının sonuna geldiğinizde ilk Google Adwords reklam kampanyanızı oluşturmuş olacaksınız.

Tabi bunun için öncelikle Google Adwords hesabınızın olması gerekiyor. Hesap açmada zorlanmayacağınızı düşünerek bu adımı geçiyorum ve asıl ilgilendiğiniz ilk Google reklam kampanyanızı oluşturma safhasına geçiyorum.

Hadi bakalım, başlıyoruz.

1. Adwords’e Hoş Geldiniz!

Google Adwords hesabınızı oluşturmanızın ardından karşınıza kısa bir bilgilendirme ekranı çıkacak. Burada  ilk Google reklam kampanyanızı oluştururken hangi adımlardan geçeceğinizi görebilirsiniz. Bu adımları yazımın geri kalanında detaylandıracağım için hızlıca geçiyorum.

Derin bir nefes alın ve “İlk kampanyanızı oluşturun” linkine tıklayın, Google reklam kampanyanızı oluşturmaya başlıyoruz. : )

Google Adwords İlk Kampanya

Google Adwords İlk Kampanya

1. Kampanya Ayalarını Seçmek

Bu adımda kampanyanızın temel yapısını belirleyeceğiz.

Öncelikle kampanyamızın türüne yani nerede yayınlanacağına karar vermeliyiz. Başlangıç seviyesindeki kullanıcılar için benim tavsiyem yönetimi nispeten daha kolay olan “Yalnızca Arama Ağı” seçeneğini seçmeniz yönünde olacak. Adından da anlaşılacağı üzere bu kampanya türünde reklamlarınız yalnızca Google Arama Sonuç Sayfalarında ilk 3 satırda ya da sağ sütünde gösterilir.

Google Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

Google Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

Ardından sağ sütunda yer alan “Tüm Özellikler”i seçin.

İlerde birden fazla kampanya oluşturacağınızı varsayarak, kolay takip için bir kampanya adı girebilirsiniz. Kampanya adını neden son olarak yazdığım sürpriz olsun : )

Google Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

Google Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

2. Ağlar

Arama ağı iş ortaklarını, görüntülü reklamcılığa benzetebiliriz. Aynı olmasa da reklamlarınızın diğer sitelerde görüntülenmesini istiyorsanız bu seçeneği seçili bırakabilirsiniz.  Arama ağı iş ortaklarını dahil ettiğinizde, site içi arama motoru olarak Google’ı kullanan sitelerde arama yapıldığında reklamlarınız bu sitelerde gösterilir.

Google Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

Google Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

3. Cihazlar

Adwords’ün bize sunduğu veriler sayesinde reklam kampanyamızla ilgili neredeyse her detayı takip edebiliyoruz. Adwords Yönetimi‘de asıl bu verilerin analizi sırasında önem kazanıyor.

4. Yer

Reklamlarımızın yayınlanmasını istediğimiz coğrafi bölgeleri bu adımda seçmemiz gerekiyor.

Örneğin; Bir e-ticaret sitesine sahipseniz büyük olasılıkla tüm Türkiye’de reklamlarınızın yayınlamasını istersiniz. Diğer yandan bir hizmet sunuyorsanız sadece belirli bölgelerde reklamlarınızın yayınlanması daha mantıklı olacaktır.

İstanbul’da faaliyet gösteren bir çilingirin, diyetisyenin ya da evden eve nakliyat şirketinin reklamlarının diğer şehirlerde gösterilmesi pek mantıklı değil, değil mi?

Reklamlarımıza her tıklandığında ödeme yaptığımızı düşünürsek, doğru hedefleme ile maliyetlerimizi büyük ölçüde azaltabiliriz.

Google Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

Google Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

5. Diller

Google’da arama yapan potansiyel müşterilerinizin arama sorgusuna, kullandığı Google arayüzünün dilini göz önünde bulundurarak reklamlarınızın gösterilmesini istediğiniz dilleri bu adımda seçebilirsiniz.

Varsayılan olarak burada karşımıza Türkçe seçeneği geliyor. Diğer dillerde de reklamlarınızın görüntülenmesini isterseniz “Düzenleye” basarak, istediğiniz dilleri işaretleyebilirsiniz.

Google Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

Google Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

6. Teklif Stratejisi ve Bütçe

Adwords’ün başlıca yapı taşlarından biri olan anahtar kelime teklifleri olduğunu unutmamak gerekiyor. Bir profesyonelin kesinlikle otomatik teklif verme seçeneğini kullanacağını düşünmüyorum. Eğer ilerde Adwords Yönetimi için ajansla veya uzmanla çalışmaya karar verirseniz bu noktaya dikkat etmenizi öneririm.

Burada normalde manuel teklifi seçmenizi söylemem gerekiyor ama yeni bir Adwords kullanıcısı olduğunuzu düşünerek otomatik teklif seçeneğini tıklamanızı söylüyorum. Reklam bütçeniz aylık 1.000 TL’nin üzerinde ise bir uzmanla çalışmanız bu noktada maliyetleri düşürmek ve kampanyanızdan daha fazla geri dönüş elde etmek için daha mantıklı bir çözüm olabilir.

Aylık 1.000’nin altındaki reklam kampanyaları için şimdilik otomatik teklif seçeneğini seçebilirsiniz.

Günlük reklam bütçenizi girmenizin ardından bir sonraki adıma ilerleyebiliriz.

Google Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

Google Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

2. Reklam Grubu: Reklam Metni ve Anahtar Kelime Seçimi

1. Reklam Metni

Arka tarafta ne kadar uğraşırsanız uğraşın potansiyel müşterileriniz tek bir şey görüyor. Böyle düşündüğünüzde reklam metninizin, reklam kampanyanız için ne kadar önemli olduğunu daha iyi anlayabilirsiniz. Bu yüzden reklamınızı yazarken üzerinde zaman harcayın, birden fazla reklam metni hazırlayın ve sürekli daha iyisi için çalışın.

Reklamlarımızı yazarken dikkat etmeniz gereken belli başlı konular var. Bir kere sunduğunuz avantajları mutlaka reklamımıza eklemeliyiz ki potansiyel müşterilerimiz reklamımıza tıklayarak ilk adımı atsın.

Google Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

Google Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

Yukarıdaki reklam metni, arama yapanlara aşağıdaki şekillerde gösterilecek.

Google Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

Google Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

2. Anahtar Kelime Seçimi

Bu konu üzerine ne kadar yazı yazılsa da sanırım az kalır. Ama bu yazının “İlk Adwords Kampanyası Oluşturma” ile ilgili olduğunu ve sizin de Adwords’e yeni adım atmış bir kullanıcı olduğunuzu düşündüğümüzde ne yazık ki fazla detaya giremiyorum.

Google, bu noktada yeni kullanıclara kolaylık sunarak, reklamınızla alakalı anahtar kelimeleri otomatik olarak size sunuyor. Burada önemli olan aşırıya kaçmadan, ürün ve hizmetlerinizle ilgili en fazla 10 -15 anahtar kelime eklemek.

Google Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

Google Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

Gördüğünüz gibi Google yüzlerce anahtar kelime önerse de ilk etapta sadece 7 anahtar kelime seçtim. Normalde sadece bu adım için bile saatler harcasam da başlangıç seviyesinde ki kullanıcılar için daha fazlasını anlatmam sanırım sadece kafa karıştırır. Bu nedenle Google’ın bize önerdiği kelimelerle yetiniyoruz.

Ve son adım. İlk kampanyamızı oluşturduk. Geriye sadece fatura bilgilerimizi girmek ve ödeme yöntemimizi seçmek kalıyor. Ardından Google çalışanları reklamlarımızı onay için inceleyecek, eğer her hangi bir Google Reklamcılık Politikasını çiğnemiyorsak, reklamlarımız onaylanacak ve yayınlanmaya başlayacak.

Google Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

Google Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

3. Hesap Kurulumu, Faturalandırma ve Ödeme Yönetimi

Google Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

Google Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

Faturalandırma adresinizin bulunduğu ülkeyi seçmenizin ardından karşınıza çıkan sayfada hesap türünüzü, adres ve iletişim bilgilerinizi doldurmanız gereken bir form çıkacak. Bu forma bilgilerinizi eksiksiz girdiğinizden emin olun.

Ödeme Yönetimi

Google size iki farklı ödeme yönetimi sunuyor.

1. Otomatik Ödeme

Otomatik Ödemeyi seçtiğinizde kredi kartı bilgilerinizi girmeniz isteniyor. Kredi kartı bilgilerinizi girdiğinizde Google her ayın sonunda ya da belli bir limite ulaştığınızda (Örneğin 500 TL) otomatik olarak kredi kartınızdan tahsil ediyor.

Google Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

Google Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

2. Manuel Ödeme

Manuel ödemeyi seçtiğiniz Adwords hesabınıza havale/EFT ile para aktararak bakiyeniz doğrultusunda Google reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz. Hesap bakiyeniz tükendiğinde otomatik olarak reklamlarınızın yayını hesabınıza tekrar bakiye yükleyene kadar durduruluyor. Bakiye yüklediğinizde ise reklamlarınız yayınlanmaya devam ediyor.

Google Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur?x

Burada karar tamamen size ait. Benim kişisel tavsiyem kredi kartınız varsa otomatik ödemeyi kullanmanız yönünde.

Ve mutlu son! : ) İlk reklam kampanyamızı oluşturuk.

Kafanızı karıştırmamak adına, fazla detaya girmeden temel düzeyde ilk Google Adwords reklam kampanyanızı nasıl oluşturacağınızı anlatmaya çalıştım. Aklınıza takılan konularda aşağıdaki yorum alanından sorunuzu paylaşabilirsiniz.

Yazamının diğer kişilere de faydalı olacağını düşünüyorsanız Twitter, Facebook, Linkedin gibi sosyal medya profillerinizde paylaşmayı ihmal etmeyiniz. : )

Yorumlar

Henüz hiç yorum yapılmamış.