Kurumsal Kimlik Nedir? Neden Önemlidir

Bu mesleğe başladığım günden beri hep aynı cümleyi tekrar ediyorum. Sabırla ve azimle tekrar etmeye de devam edeceğim. Kurumsal Kimlik, yani grafik tasarım bir firmanın ana sermayesidir.



Marka bütünlüğünü korumak oldukça hassas bir adımdır. Markanızı oluştururken gerçekleştirdiğiniz yaratıcı süreç ve beraber çalıştığınız tasarımcılarınızın sarfettiği efor sonucu ortaya koyduğunuz kurumsal kimlik çalışmanızı, markanız için daha verimlik hale getirecek kritik bir adım daha var; kurumsal kimlik kılavuzu. Kurumsal kimlik kılavuzu, markanızın geçmişine, vizyonuna, kişiliğine ve anahtar değerlerine ilişkin bilgiler veren, kurumsal kimliğinizi oluşturan logo, logotype, renk paleti ve diğer öğelerin nasıl kullanacağına ilişkin yönergeleri içeren bir rehberdir.

Kurumsal Kimlik Kılavuzunun Başlıca Öğeleri Nelerdir?

Renk Paleti

 

Google ve Microsof’un kurumsal kimlik kılavuzunda belirtilen renk paleti.


Markanızı oluşturan renklerin RGB ve CMYK başta olmak üzere özel olarak kullanılmasını istediğiniz renk kodlarını içerir. Bu kodları belirlemek gerek dijital, gerek konvansiyonel olarak oluşturulacak materyallerdeki renk skalasını tutarlı kılar.

Tipografi

Koç Holding kurumsal kimlik kılavuzunda tüm tipografik öğeler detaylarıyla belirtilmiştir.

Markanızın karakterini yansıtacak olan yazı yüzleri, yazı tipleri, bunların boyutu ve birbirleriyle olan hiyerarşisinin belirlenmesi.

Logo Kullanımı

Vimeo’nun belirttiği logo kullanımında yapılmaması gerekenler.

Logonuzun farklı biçimlerde nasıl gösterilmesi gerektiği, yönergelerinizin önemli bir parçasıdır. Buna boyut kısıtlamaları, hangi renklerin kullanılacağı ve logonuzun farklı tasarımlar üzerinde nasıl gösterilmesi gerektiği de dahil olabilir. Ayrıca logonuzun nasıl kullanılmaması gerektiğini göstermek de marka bütünlüğünü korumak açısından oldukça önemlidir.

Kurumsal Kimlik Kılavuzunda Dikkat Edilmesi Gerekenler.

Tutarlılık

Markanızın web sitesinde, tüm sosyal medya kanallarında, mağazanızda ve ürün ambalajınızda tutarlı bir şekilde görünmesi, tüketicilerin markanızla daha rahat hissetmelerini sağlar ve sizden tekrar satın alma olasılıklarını artırır.

Standartlar ve Kurallar

Markanızın kurumsal kimlik yönergelerinde, yalnızca bir renk paletinden ve logonuzdan daha fazlası bulunur. Bu materyallerin bir arada kullanımı ile ilgili keskin çizgileriniz ve kurallarınız olmalıdır. Logoların kullanım aralıkları gibi kurallar, logoyu ne zaman, hangi koşullarda nasıl kullanılması gerektiğinni belirlemeniz oldukça önemlidir. Bu kuralların yazılı olarak belirlenmesi, kurumsal kimliğinizi yıllar boyunca aktarılabilir ve tutarlı kılacaktır.

Tanınabilirlik

Kurumsal kimliğinizi belirli standartlar ve kurallara bağlı olarak tutarlı tutmak,  hedef kitlenizin gözünde sizi daha tanınabilir kılar. Tanınabilir bir marka oluşturmak çok zaman alabilir, ancak markanızın yönergelerine bağlı kalarak markanızı hızlı bir şekilde ayırt edilebilir hale getirebilirsiniz.

Odağın Korunması

Yeni ürün ya da hizmetlerinizi duyururken yaratmış olduğunuz kurallara bağlı kalmanız gerekmektedir aksi takdirde yaratmış olduğunuz marka algınıza zarar verebilirsiniz. Kurumsal kimliğinizdeki marka yönergelerini uygulamak odağınızı hızlı ve etkili bir şekilde korumanızı sağlar.

Değer

Kurumsal kimlik kılavuzunu uygulayarak markanızın imajının kalitesini ve bütünlüğünü korumayı kolaylaştırırsınız. Bir markanın kurumsal kimliği tutarlı olduğunda, markanın algılanan değeri artar. Bu durum markanızın daha profesyonel ve güvenilir görünmesini sağlar.

Bonus: Firmalardan İlham Verici 6 Kurumsal Kimlik Kılavuzu Çalışması

1.Animal Planet

Animal Planet kurumsal kimlik kılavuzunda geniş renk paleti kullanımına büyük önem verilmiştir.

 

Kılavuzun tam halini buraya tıklayarak görebilirsiniz.

 

2. Skype

Skype’ın logosunun nasıl tasarlandığını belirten infografik kurumsal kimlik kılavuzunda yer almaktadır.

Kılavuzun tam halini buraya tıklayarak görebilirsiniz.

3. Koç Holding

Koç Holding kurumsal kimlik kılavuzu Türkiye’deki markalar arasında en kapsamlı olan kılavuzlardan biridir.

Kılavuzun tam halini buraya tıklayarak görebilirsiniz.

4. Twitter

Twitter’ın kurumsal kimlik kılavuzu kısa ve öz olması ile dikkat çekiyor.

Kılavuzun tam halini buraya tıklayarak görebilirsiniz.

5. Medium

Medium’un kurumsal kimlik kılavuzu çalışması logo ve logotype’ın kullanımı hakkında keskin çizgilere sahip.

Kılavuzun tam halini buraya tıklayarak görebilirsiniz.

6. Netflix

Netflix kurumsal kimliği sadeliğiyle dikkat çekiyor.




Kılavuzun tam halini buraya tıklayarak görebilirsiniz.

Post Navigation

Leave a reply:

Your email address will not be published.